Lesestunder, språkutvikling og den gode kommunikasjonen

MÅLSETJiNG Borna skal få kjenne på gleda over å dele litterære opplevingar i tekst, tone og bilete, saman med andre, og å kunne gjenfortelje eigne opplevingar ved hjelp av ulike uttrykksmåtar Godt arbeide med språk innebær å lese meir bøker saman, fortelje og inspiorere borna til å fortelje.

 

Høgtlesing aukar barnet sin fanntasi Lesestund i barnehagen er ein fantastisk måte å fremje språk og god kommunikasjon. Gjennom høgtlesing får barna mogelegheit til å utvikle sine språkelege ferdigheiter, samstundes som dei lærer å lytte og forstå.

Språkstimulering

Lesestund gjev barna eksponering for nye ord og setningsstrukturar, noko som hjelper borna til å utvikle eit nytt ordforråd,noko som er essesnielt for språkutvikling.

 

Kommunikasjon

Gjernnom dialog og samspelunder, og etter lesestunda, vil barna lære å utttrykkje seg, undre sef stille spåsmål og dele tankar i samspel med andre.

 

Sosial utvikling

Lesestunder kan også styrkje barna sine sosiale ferdigheiter. Barna lærer å vente på tur, lytte til andre, og respektere ande sine meiningar

Kulturell forståing.

Bøker kan vere nmed på å introdusere borna for ulike kulturar, og perspektiv, noko som igjen fremjar empati og forståing for andre levevis.

 

 

 

 

 

 

Språkutviklinga skjer i kommunikasjon og dialog med andre menneske, og det er ikkje berre i samspel med vaksne at språket utviklast, vel så viktig er samspelet med jamaldrande. Når vi snakkar, brukr vi kroppsspråket til å understreke det vi meinar. Gjennom leik og samhandling med andre, har borna ein viktig uformell læringskanal.

Barnehagen skal fremje kommunikasjon og språk
Barnehagen skal vere bevisst på at kommunikasjon og språk påverkar og
blir påverka av alle sider ved barnet si utvikling. Gjennom dialog og samspel skal barna støttast i å kommunisere, medverke, lytte, forstå og skape meining. (- Rammplan for barnehagar s.23)