Rammeplanen og dei 7 fagområda

Rammeplanen seier mykje om kva barnehagekvardagen skal innehalde. Den gjev oss ein modell som beskriv 7 fagområde som vi skal arbeide med og integrere i det dagelege arbeidet saman med barna. Desse 7 fagområda er med på å sikre barna dei gode utviklingsmogelegheitene som barnehagelova beskriv. Desse fagområda skal være prega av ein god barndom med sosialt samspel, leik og læring.

Kommunikasjon språk og tekst

Her tenkjer vi først og fremst på tileigning av det munnlege språket, men også på tekstskaping etter kvart som barnet blir eldre og nærmar seg skulealder. Kroppsspråket er også ein viktig del av vår kommunikasjon. Vi skal bruke høgtlesing, munnleg forteljing, rim, regler og  song. Og ikkje minst samtalar saman med borna

 

Kropp rørsle, mat og helse

Via dagelege kvardagslege aktivitetar og rutinar skal vi formidle gode vanar, haldningar og kunnskap om sunt kosthald, god hygiene og eige behov for aktivitet og kvile. Vi legg til rette for fysisk aktivitet tilpassa barnets alder. Barna skal tileigne seg god kroppskontroll, grunnleggande grovmotorisk og finmotoriske ferdigheiter gjennom bruk av eige uteområde, på tur og på fast opplegg i klatreveggen på treningssenteret. Vi vil lære barna om sunne matvanar, kropp og helse ved at borna får aktivt delta i matlaging, og å servere god «heimelaga» mat

 

Kunst, kultur og kreativitet

Barna skal gjennom arbeidet med forming, kunst og arkitektur, musikk dans og drama, lære om forskjellige materiale, reiskapar og teknikkar som kan brukast. Samstundes skal dei få mogelegheit for å utvikle ein rik fantasi, skaparglede, kreativitet og personleg utvikling.  Dette er eit fagområde rik på sansing og opplevingar i rikt monn. Musikken i seg sjølv er ei kjelde til rike indre opplevingar

 

Natur, miljø og tekniknologi.

Gjennom fine og avpassa turar i nærområdet skal vi utvikle barnas kjærleik til naturen, og forståelsen om samspelet i naturen mellom dyr, menneske og naturen. Gjennom positive opplevingar som utviklar respekt og samkjensle til livet i naturen, ynskjer vi å formidle kunnskap om miljøvern og berekraftig utvikling. Barna skal bli kjende med, og få forsting for plantar og dyr sin livssyklus, ulike landskap årstider, vær og vind. Vi skal lage vannhjul, og få forståinga av kvar straumen kjem frå, og ulike teknikkar som er brukt til å lage ting vi treng

 

Nærmiljø og samfunn

Gjennom bruk av nærmiljøet skal barna få innsikt i korleis samfunnet er bygd opp og fungerer, både i notid, og i gamal tid. Gjennom turar, forteljingar, og samtalar med barna ynskjer vi at borna skal kjenne på tilhøyret til eigen kommune, nærmiljæet, samfunnet og i sin eigen barnehage. Etter alder ynskjer vi å gje dei kunnskap om nasjonal og lokal historie.

 

Mengde, rom og form

Her skal vi ta fatt i barnas leik, med sortering, konstruksjon, eksperimentering og samanlikning. Til dømes puttekassar for dei små, puslespel, leik med klossar, og andre konstruksjonsleikar. Barna samlar og sortersr på pinnar, skjell, korkar og målar og samanliknar. Vi skal bake, vege og måle. Gjennom barnas eigen leik, eksperimentering og kvardagaktivitetar skal barna få utvikle sin matematiske kompetanse. Songleikar med tur-taking og ellingsregler. Vi finn det i alle våre kvardagsaktivitetar. Ein to ,ein ,to – ein støvel og ein sko.

 

Etikk, religion og filosofi

Borna skal få utvikle sin identitet og kulturelle tilhøyring gjennom ro til undring og samtalar om forteljingar . Barna skal utvikle toleranse og interesse for kvarandre og respekt for kvarandre sin bakgrunn, uansett kultur, religion, eller livssyns messig tilhøyrigheit. Gjennom samtalar, forteljingar og felles undring skal vi bidra til at borna utviklar toleranse for ulike familiære konstellasjonar, og at borna tileignar seg normer og verdiar i samfunnet. Gjennom barnehageåret vil dei få kjennskap til ulike tradisjonar og høgtider.